Infrastruktura

2018-12-21 17:43:07 (2018-12-21 17:43:07)

Budimex wybuduje kolejny odcinek S19 Via Carpatia

Budimex wybuduje kolejny odcinek S19 Via Carpatia

Za 34 miesiące powstanie 8-kilometrowy odcinek S19 zamykający drogowe połączenie ekspresowe między Lublinem a Rzeszowem
Wartość kontraktu wynosi 286 mln złotych brutto

Budimex S.A. i Generalna Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad w obecności Ministra Infrastruktury Andrzeja Adamczyka podpisali 21 grudnia umowę na zaprojektowanie i realizację 8 kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S19 Via Carpatia od Węzła Kamień do Węzła Sokołów Małopolski Północ. Wartość kontraktu wynosi 286 mln złotych brutto.

Droga z dwoma węzłami, dwoma Miejscami Obsługi Podróżnych (MOP) i Obwodem Utrzymania Drogi (OUD) powstanie w ciągu 34 miesięcy od daty podpisania umowy. Odcinek S19 realizowany przez Budimex będzie ostatnim odcinkiem w budowie który połączy Rzeszów z Lublinem – pozostałe odcinki między tymi aglomeracjami są już w trakcie realizacji.

Prace budowlane rozpoczniemy w I kwartale 2020 roku. Będziemy dążyć do skończenia prac w najszybszym terminie – nawet przed zaplanowanym końcem prac budowlanych wynikającym z umowy w kwietniu 2022 roku – mówi Grzegorz Domaradzki – Dyrektor Oddziału Budownictwa Infrastrukturalnego Południe Budimeksu. Kolejny na północ odcinek S19 od węzła Nisko Południe (bez węzła) do węzła Sokołów Małopolski Północ (z węzłem) o długości 10 km realizuje także Budimex. Budowa tego odcinka zakończy się w 2021 roku.

Jesteśmy generalnym wykonawcą trzech ważnych odcinków Via Carpatia w województwie podkarpackim i lubelskim. Realizujemy w Polsce Wschodniej kilkanaście ważnych projektów budowlanych – drogowych i kubaturowych jak obwodnica Suwałk, Muzeum Pamięci Sybiru w Białymstoku czy Muzeum Żołnierzy Wyklętych w Ostrołęce – dodaje Grzegorz Domaradzki.

Początek trasy Via Carpatia ma zaczynać się na Litwie, biec przez m.in przez Polskę, Węgry czy Bułgarię, a kończyć się aż w greckich Salonikach. Nowy szlak komunikacyjny ma istotny wpływ na rozwój wschodnich regionów Polski.
Wartość inwestycji netto: 232 848 549,99 zł
Wartość inwestycji brutto: 286 403 716,49 zł
Okres realizacji: 34 miesiące
Gwarancja jakości: 10 lat
Okres zimowy trwa od 15 grudnia do 15 marca (trzy miesiące).
W etap projektowania wlicza się okresy zimowe.
Etap projektowania liczony jest do uzyskania decyzji ZRID

Parametry drogi ekspresowej:
Podstawowe parametry drogi ekspersowej S19
Przekrój budowany - 2x2
Przekrój docelowy - 2x3
rodzaj konstrukcji nawierzchni - podatna
klasa techniczna - S
prędkość projektowa Vp - 100 km/h
ilość i szerokość pasów ruchu - 2 x 2 x 3,5 m
pas dzielący wraz z opaskami - 5 m
rezerwa pod trzeci pas ruchu - na zewnątrz
dla przekroju docelowego
szerokość opaski - 0,5 m
pas awaryjny - 2,5 m
szerokość pobocza gruntowego - 0,75 m lub większa, jeśli zachodzi potrzeba lokalizacji urządzeń BRD lub ochrony środowiska oraz innych urządzeń i obiektów do elektronicznego systemu poboru opłat a także systemu zarządzania ruchem
kategoria ruchu - KR 7
obciążenie nawierzchni - 115 kN/oś
skrajnia pionowa - 5,0 m
pochylenie poprzeczne - 2,5 %


 

BUDIMEX SA to polski lider branży budowlanej, który od 50 lat pracuje na rzecz rozwoju gospodarczego Polski. Notowany na polskiej giełdzie generalny wykonawca wybudował co czwarty kilometr dróg ekspresowych i autostrad w Polsce. Do kompetencji Budimeksu należą budowy, przebudowy, modernizacje, rozbudowy, remonty oraz projektowanie inwestycji: drogowych, kolejowych, lotniskowych, kubaturowych, energetycznych, przemysłowych i ekologicznych. Największą część działalności spółki zajmują kontrakty drogowe. Innowacyjność i zaangażowanie firmy sprawiają, że to właśnie jej powierzane są największe i najbardziej reprezentacyjne inwestycje drogowe w Polsce np. odcinki Via Baltica – drogi ekspresowej, która jest jedną z najważniejszych inwestycji na Mazurach. Do najistotniejszych realizacji w tym sektorze należy także budowa odcinka trasy S-17, łączącej Lublin z Warszawą czy budowa i odnowienie odcinków trasy S7, która łączy trzy duże aglomeracje: gdańską, warszawską i krakowską. W tej chwili spółka realizuje ok. 125 inwestycji drogowych, w skład których wchodzą budowy i modernizacje dróg lokalnych oraz krajowych. Są to m.in. projekt i budowa obwodnicy Suwałk, Olsztyna, Trasa Niepodległości w Białymstoku czy Trasa Łagiewnicka w Krakowie

BUDIMEX SA jest spółką z pięćdziesięcioletnią tradycją, która ma znaczący udział w rozwoju gospodarczym Polski. Naszą pracą podnosimy jakość życia milionów Polaków. W okresie 50 lat istnienia firmy zrealizowaliśmy tysiące nowoczesnych inwestycji infrastrukturalnych, kubaturowych i przemysłowych. Kultura innowacyjności, doskonalenie i kierowanie się zasadami zrównoważonego rozwoju pozwoliły nam zdobyć pozycję lidera polskiego rynku budowlanego. Jesteśmy obecni nie tylko na rynku polskim, ale też zagranicznym. Stopniowo zwiększamy swoje zaangażowanie w sektorze facility management (obsługa nieruchomości i obiektów infrastruktury) oraz gospodarki odpadami. Od 1995 roku nasza spółka notowana jest na warszawskiej GPW, a od roku 2011 wchodzi w skład indeksu RESPECT – najbardziej odpowiedzialnych spółek giełdowych. Jej inwestorem strategicznym jest hiszpańska firma o globalnym zasięgu – Ferrovial. W skład grupy wchodzą: Budimex Nieruchomości i Mostostal Kraków. Jesteśmy jednym z sygnatariuszy Porozumienia dla Bezpieczeństwa w Budownictwie – inicjatywy utworzonej w 2010 r., zrzeszającej największych generalnych wykonawców w Polsce w celu podniesienia poziomu bezpieczeństwa pracy w branży budowlanej.

Źródło:

Budimex

GeneralniWykonawcy.pl, Copyright 2015-2017 FUNDACJA PRAW BUDOWLAŃCA, All rights reserved. ©


FUNDACJA PRAW BUDOWLAŃCA, ul. Gwiaździsta 62/12/2, 53-413 Wrocław, KRS 0000469943, NIP 897-179-15-63, REGON 022191715

Korzystamy z informacji zapisanych za pomocą cookies. Cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.

Olgroup Multimedia Maciej Kupisiewicz