Konsorcjum: Budimex, Strabag i ZUE zakończyło modernizację kolejowej „małej linii obwodowej” w Warszawie

Infrastruktura

2018-11-03 09:42:47 (2018-11-03 09:42:47)

Konsorcjum: Budimex, Strabag i ZUE zakończyło modernizację kolejowej „małej linii obwodowej” w Warszawie

Konsorcjum: Budimex, Strabag i ZUE zakończyło modernizację kolejowej „małej linii obwodowej” w Warszawie

Konsorcjum Budimeksu ze Strabagiem i ZUE zakończyło dla PKP PLK modernizację linii kolejowej nr 20 w Warszawie. Wykonano m.in. 4 kilometry torów kolejowych wraz z nową nawierzchnią na odcinku Warszawa Zachodnia – Warszawa Gdańska wraz z siecią trakcyjną oraz 4 przystankami z wiatami. Linia nr 20 została otwarta w nocy z soboty na niedzielę, 20 – 21 października.

To część większego projektu, który zakłada zmodernizowanie linii obwodowej w stolicy na odcinkach Warszawa Zachodnia – Warszawa Gdańska oraz Warszawa Gołąbki – Warszawa Gdańska. Linie 507 i 509 są w trakcie realizacji.

Realizacja tego kontraktu rozpoczęła się w lutym 2017 roku, a jego finisz przewidziano na 2019. Już teraz konsorcjum zakończyło prace budowlane i modernizacyjne na linii nr 20. Całkowita wartość tego projektu to ponad 169 mln zł.
Trasa kolejowa Warszawa Zachodnia – Warszawa Gdańska gotowa

Zmodernizowano i przebudowano 4 przystanki kolejowe z wiatami, tzn. przystanki Koło, Warszawa Zachodnia, Wola i Młynów. Ten ostatni jest szczególnie ważny, gdyż w przyszłości będzie stanowił ważny węzeł przesiadkowy łączący kolej, tramwaje oraz Młynów – stację planowanej, kolejnej linii metra. Ponadto przebudowano 3 wiadukty kolejowe – nad ul. Obozową, nad ul. Kasprzaka i nad ul. Wolską oraz kładki nad ul. Górczewską. – Przebudowa układów torowych na szlakach i posterunkach ruchu obejmowana m.in. przebudowę głowic rozjazdowych, ukierunkowaną na wzrost prędkości wjazdów i wyjazdów.

Dzięki tym zmianom pociągi będą mogły zwiększyć swoją prędkość na tym odcinku z 40 do 60 km/h, ale ostatecznie, po zakończeniu całego kontraktu, będą jechać z prędkością 80 km/h – mówi Tomasz Kaliszyk, kierownik kontraktu w Budimex S.A. Warto wspomnieć także o wyposażeniu przebudowanych stacji, do którego należy np. innowacyjne oświetlenie, liczne udogodnienia dla niepełnosprawnych (windy, ruchome schody) czy zainstalowanie systemu monitoringu CCTV oraz urządzeń łączności technologicznej (przewodowej i radiowej).
Nieoczekiwane znalezisko

Czas działań przy modernizacji został wydłużony o 6 miesięcy z powodu odkrycia podczas prac budowlanych kilkunastu bunkrów poniemieckich, zlokalizowanych wzdłuż remontowanej trasy. Obiekty z czasów II Wojny Światowej, które początkowo miały zostać zburzone, ostatecznie zostały wciągnięte do rejestru zabytków przez wojewódzkiego konserwatora zabytków. Innym czynnikiem wpływającym na termin oddana inwestycji była konieczność uzyskania dodatkowych zgód po stronie Urzędu Miasta, dotyczącej zmian organizacji ruchu samochodów pod nowymi wiaduktami.

– To tylko niektóre z elementów, jakie świadczą o poziomie trudności tej inwestycji. Z zasady budowa prowadzona w centrum miasta jest skomplikowane organizacyjnie, bo przecież mimo intensywnych prac miasto musi sprawnie funkcjonować dla mieszkańców. Jesteśmy jednak konsorcjum złożonym z firm o wielkim doświadczeniu w realizacji projektów kolejowych, więc podołaliśmy temu wyzwaniu – mówi Dariusz Blocher, prezes zarządu Budimex S.A., lidera konsorcjum.

Budimex realizuje również inne kontrakty kolejowe, np. modernizację linii Warszawa – Otwock – Dęblin – Lublin czy modernizację trasy Katowice – Kraków, która leży na międzynarodowym korytarzu biegnącym od Niemiec, przez Polskę, po Ukrainę. Niedawno firma zakończyła także przebudowę stacji Olszamowice, w ramach której zmodernizowana została infrastruktura techniczną stacji, m.in. rozjazdy i sieć trakcyjna. Dzięki zmianom stacja została całkowicie przystosowana pod sterowanie automatyczne.



BUDIMEX SA jest spółką z pięćdziesięcioletnią tradycją, która ma znaczący udział w rozwoju gospodarczym Polski. Naszą pracą podnosimy jakość życia milionów Polaków. W okresie 50 lat istnienia firmy zrealizowaliśmy tysiące nowoczesnych inwestycji infrastrukturalnych, kubaturowych i przemysłowych. Kultura innowacyjności, doskonalenie i kierowanie się zasadami zrównoważonego rozwoju pozwoliły nam zdobyć pozycję lidera polskiego rynku budowlanego. Jesteśmy obecni nie tylko na rynku polskim, ale też zagranicznym. Stopniowo zwiększamy swoje zaangażowanie w sektorze facility management (obsługa nieruchomości i obiektów infrastruktury) oraz gospodarki odpadami. Od 1995 roku nasza spółka notowana jest na warszawskiej GPW, a od roku 2011 wchodzi w skład indeksu RESPECT – najbardziej odpowiedzialnych spółek giełdowych. Jej inwestorem strategicznym jest hiszpańska firma o globalnym zasięgu – Ferrovial. W skład grupy wchodzą: Budimex Nieruchomości i Mostostal Kraków. Jesteśmy jednym z sygnatariuszy Porozumienia dla Bezpieczeństwa w Budownictwie – inicjatywy utworzonej w 2010 r., zrzeszającej największych generalnych wykonawców w Polsce w celu podniesienia poziomu bezpieczeństwa pracy w branży budowlanej.

Źródło:

Budimex

GeneralniWykonawcy.pl, Copyright 2015-2017 FUNDACJA PRAW BUDOWLAŃCA, All rights reserved. ©


FUNDACJA PRAW BUDOWLAŃCA, ul. Gwiaździsta 62/12/2, 53-413 Wrocław, KRS 0000469943, NIP 897-179-15-63, REGON 022191715

Korzystamy z informacji zapisanych za pomocą cookies. Cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.

Olgroup Multimedia Maciej Kupisiewicz